Nutella koekjes

Nutella koekjes
Ben je ooit zó dol op iets geweest, dat je vond dat er een feestdag voor in het leven geroepen mocht worden? 

Ik persoonlijk niet, maar een Amerikaanse die-hard Nutella fan heeft bijna 10 jaar geleden World Nutella Day bedacht. Ja, je leest het goed, een heuse feestdag voor een pot met chocoladepasta. 

Nu is dit voor mij (en vele andere Nutella fans) natuurlijk niet zomaar een pot, nee, het is een heuse jar of happiness. Maar persoonlijk voel ik er niet zoveel voor om op één dag in het jaar dit goddelijke goedje te eren (misschien dan ook geen wonder dat ik tot voor kort nog nooit van deze feestdag had gehoord), want feesten met Nutella kan namelijk best het hele jaar door. 


Ik ga dus ook niet wachten tot zondag 5 februari 2017 (de eerstvolgende World Nutella Day) om dit verrukkelijke recept voor Nutella koekjes met jullie te delen, dat duurt veel te lang, vandaag kan het wat mij betreft ook best een Nutella feestdag zijn. 


Ingrediënten
  • 40 g boter
  • 1 ei
  • ca. 350 g Nutella
  • 185 g zelfrijzend bakmeel, gezeefd
  • cacaopoeder
Extra nodig
2 bakplaten, bakpapier
Tijd (ongeveer)
40 minuten bereiding, 6-8 minuten oven, 60 minuten wachten

  • Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed de bakplaten met bakpapier. 
  • Klop in een kom de boter, het ei en 235 g Nutella met een mixer in ongeveer 3 minuten romig. 
  • Voeg al kloppend geleidelijk het zelfrijzend bakmeel toe. 
  • Verdeel het (kleverige) deeg in 50 stukjes en rol van elk stukje een balletje. 
  • Leg de balletjes met minstens 2 centimeter tussenruimte op de bakplaten en bak ze 6-8 minuten in het midden van de voorverwarmde oven. 
  • Laat de koekjes afkoelen op een rooster. 
  • Smeer de overgebleven Nutella op 25 koekjes en druk er de overige 25 koekjes tegenaan. 
  • Bestuif de koekjes met wat cacaopoeder en serveer. 





Bron recept: Valli Little, Delicous 60 x zoete recepten

Reacties